Вітамін C може підтримувати когнітивні здібності та запобігати когнітивному зниженню.
Раціон, насичений вітаміном C, не лише укріплює імунну систему, але й може допомогти зберегти здоров’я мозку в похилому віці. Це підтверджують результати японського дослідження, в якому брали участь понад 2 тисячі літніх людей. Як зазначає The Independent, у тих, у кого рівень вітаміну C у плазмі крові був нижчим, об’єм сірої речовини в мозку виявився меншим.
“Оскільки сіра речовина відповідає за обробку інформації та координацію рухів, її недостатність може призвести до погіршення когнітивних функцій і проблем із пам’яттю. Раніші дослідження виявили зв’язок між раціоном, багатим на вітамін C, який міститься в апельсинах і болгарському перці, та зниженим ризиком когнітивних порушень у літніх людей”, – пояснює видання.
Проте лише в кількох дослідженнях вивчався рівень вітаміну C у плазмі крові та його можливий зв’язок зі структурою мозку і зв’язками між нейронними мережами.
“Наше дослідження демонструє, що вищий рівень вітаміну C у плазмі крові пов’язаний із краще збереженою структурною зв’язністю мережі за замовчуванням (DMN) – ключової мережі мозку, що бере участь у когнітивних функціях. Цей висновок породжує цікаву гіпотезу, що раціон, багатий на вітамін C, може відігравати допоміжну роль у підтримці здоров’я мозку та пом’якшенні вікового когнітивного зниження у літніх людей. Це справді підкреслює потенційний вплив наших щоденних харчових звичок на структури нашого мозку”, – зазначив доктор Томохіро Шінтаку з Університету Хіросакі, Японія.
Зазначається, що в рамках дослідження, опублікованого в журналі PLOS One, науковці проаналізували результати магнітно-резонансної томографії (МРТ) та рівні вітаміну C у плазмі крові 2 044 японських дорослих віком від 64 років.
“Вони виміряли об’єм сірої та білої речовини головного мозку кожного учасника та оцінили зв’язки в мережі дефолтного режиму, яка пов’язана з увагою та автобіографічною пам’яттю. Врахувавши такі фактори, як вік, рівень активності та освіти, дослідники виявили, що учасники з нижчим рівнем вітаміну C у плазмі крові, як правило, мали менший об’єм сірої речовини, а також нижчу зв’язаність у мережі за замовчуванням”, – йдеться у матеріалі.
Такі результати свідчать про те, що вітамін C може підтримувати когнітивні функції та протидіяти когнітивному зниженню. Але результати показали лише зв’язок між рівнем вітаміну C та здоров’ям мозку, а не причинно-наслідковий зв’язок.
“Деменція є основною причиною смертності у Великій Британії, і ми розуміємо, що люди завжди шукають способи зменшити ризик розвитку цього захворювання”, – розповів газеті “The Independent” доктор Річард Оклі, заступник директора з досліджень та інновацій Альцгеймерівського товариства.
Також він зазначив:
“Це дослідження дійсно додає доказів, що пов’язують споживання поживних речовин зі здоров’ям мозку, але воно не розглядало симптоми деменції або те, чи розвинулася деменція в учасників дослідження. Оскільки воно розглядало людей у певний момент часу, важко сказати, чи саме вітамін C спричинив відмінності у роботі мозку, чи на це вплинули інші фактори, такі як загальний раціон харчування або стан здоров’я”.
Водночас комісія журналу “The Lancet” з’ясувала, що майже половина випадків деменції у світі пов’язана з модифікованими факторами ризику, тобто з тими факторами, які можна змінити як на індивідуальному, так і на суспільному рівні. Сюди входить здорове та збалансоване харчування, яке включає фрукти та овочі.
Інші цікаві матеріали про здоров’я
Раніше дієтологи розповіли, яке м’ясо містить найменше холестерину. Цей особливий сорт м’яса містить лише 58 міліграмів холестерину на 100 грамів, що значно менше, ніж приблизно 85 міліграмів у курячому м’ясі або 90-100 міліграмів у яловичині.
Крім того, стало відомо, що буде з організмом, якщо щодня пити зелений чай. Наприклад, поліфеноли та EGCG, які містяться в зеленому чаї, також можуть сприяти здоров’ю мікробіома кишківника та кишкової бар’єрної функції, а також здоров’ю судин.
Цікаве дослідження! Вітамін C справді може бути ключем до підтримки здоров’я мозку, особливо в сучасному світі з високим рівнем стресу. Важливо звертати увагу на збалансоване харчування.
Дякую за ваш коментар! Збалансоване харчування дійсно відіграє важливу роль у підтримці функцій мозку, а вітамін C допомагає зменшити вплив стресу та покращити когнітивні процеси. Бережіть себе!