Експерти визначили найкорисніші чаї для серцевої системи.
Порадьтеся з лікарем, якщо ви вживаєте препарати для контролю артеріального тиску, холестерину або серцево-судинних захворювань, перед тим як додати чай до свого раціону.

Видання Prevention досліджувало, який чай є найкращим для серця.
“Чай – це відмінний корисний напій для моїх пацієнтів. Він багатий поліфенолами, які мають протизапальні та антиоксидантні властивості, здатні покращити функцію кровоносних судин і потенційно позитивно вплинути на здоров’я серця”, – зазначає доктор медицини та інтервенційний кардіолог Ченг-Хан Чен.
Дослідження, опубліковане в журналі “Epidemiology and Health”, в якому було проаналізовано дані майже 2 мільйонів людей, показало, що споживання від 1,5 до 2 чашок чаю на день пов’язане з нижчим ризиком смерті від серцево-судинних захворювань, раку або з інших причин у порівнянні з повною відмовою від чаю. Іншими словами, вибір чаю замість інших напоїв, ймовірно, позитивно вплине на здоров’я серця. Проте різні види чаю мають дещо різні корисні властивості.
Зелений чай
“Мій улюблений чай, який я рекомендую для підтримки здоров’я, – це зелений чай. Він містить катехіни, які мають потужні антиоксидантні та протизапальні властивості”, – говорить дієтолог Вікі Кеніг.
Дослідження показують, що ці катехіни можуть значно сприяти підтримці здоров’я серця. Огляд та метааналіз, опубліковані в журналі “Frontiers in Nutrition”, вказали на те, що споживання зеленого чаю суттєво знижує рівень загального холестерину та холестерину ЛПНЩ (поганого), тоді як окремий огляд у журналі “Nutrition, Metabolism, and Cardiovascular Diseases” продемонстрував, що вживання 2–3 чашок зеленого чаю на день може бути пов’язане зі зниженням ризику ішемічної хвороби серця.
Коеніг зазначає, що зелений чай може взаємодіяти з антикоагулянтами, хоча це зазвичай відбувається лише при вживанні великих кількостей зеленого чаю.
“Краще обмежитися 2-4 чашками на день і не більше”, – додає вона.
Зелений чай також містить кофеїн, тому краще не вживати його разом з іншими стимуляторами.
Чорний чай
Доктор Чен зазначає, що чорний чай, як і зелений, багатий на корисні фітохімічні речовини, які можуть підтримувати здоров’я серця. За даними UCLA Health, до них належать флавоноїди та теафлавіни – тип поліфенолів, які зустрічаються лише в чорному чаї, що можуть помірно знижувати артеріальний тиск і забезпечувати захист від хронічних захворювань, таких як серцеві хвороби. Насправді, огляд 2026 року, опублікований у журналі “Nutrition, Metabolism, and Cardiovascular Diseases”, показав, що чим більше чорного чаю ви споживаєте, тим нижчий ризик розвитку ішемічної хвороби серця.
“Чорний чай містить більше кофеїну, ніж зелений. Надмірне споживання кофеїну може підвищити ризик для людей з певними серцевими захворюваннями. Я б рекомендувала більшості людей не пити більше 4 чашок на день”, – зазначає доктор Чен.
Чай з гібіскусу
“Ще один чай, який викликає все більший інтерес, – це чай з гібіскусу”, – говорить Кеніг.
Цей трав’яний чай має легкий фруктовий смак, що робить його відмінним вибором для тих, хто не любить більш терпкий смак чорного та зеленого чаю. Крім того, він, судячи з усього, також позитивно впливає на здоров’я серця. Огляд, опублікований у журналі “Complementary Therapies in Medicine”, показав, що чай з гібіскусу знижує артеріальний тиск, особливо у людей старше 50 років, а також знижує рівень загального холестерину та холестерину ЛПНЩ.
При цьому гібіскус не містить кофеїну, що робить його безпечним для тих, кому слід уникати надмірного споживання кофеїну. Однак також було показано, що він взаємодіє з ліками, які призначаються при високому кров’яному тиску та високому рівні холестерину.
Чай улун
За смаком і вмістом кофеїну чай улун займає проміжне місце між зеленим і чорним чаєм. Оскільки він виготовляється з тієї ж рослини, що й зелений та чорний чай, улун містить багато тих самих корисних поживних речовин. У дослідженні, опублікованому в журналі “Frontiers in Nutrition”, зазначається, що хоча високе споживання зеленого або чорного чаю іноді пов’язують із підвищенням рівня гомоцистеїну – ключового біомаркера ризику серцево-судинних захворювань, – у чаю улун такого ефекту не спостерігається. Більше того, теафлавіни, що містяться в чаї улун, можуть допомогти захистити кровоносні судини від пошкоджень, викликаних гомоцистеїном, підтримуючи здоров’я серця.
Улун має ті ж ризики взаємодії з ліками, що й зелений та чорний чай.
Раніше УНІАН повідомляв, що відбудеться з організмом, якщо щодня вживати зелений чай.
Цікаво дізнатися, які чаї справді підтримують серце. Важливо звертати увагу на природні засоби, особливо якщо вони мають наукове підтвердження користі. Дякую за корисну інформацію!
Дякую за ваш інтерес! Найкориснішими для серця визнані зелений, гібіскусовий та імбирний чаї. Вони містять антиоксиданти, що підтримують судини та знижують ризик захворювань. Важливо поєднувати їх з здоровим способом життя.